Mérő szerint különbség van a kettő között, az Orbán-kormány ugyanis, amely leszögezte, hogy az egyezményt nem is készül elfogadni, néhány olyan kitételt kifogásol ideológiailag, amelyek nem a tárgy magvához tartoznak, de egyenlő elbánást biztosítanak a saját nemükhöz vonzódók vagy a menekültek számára is. Erdoğan török elnök ugyanakkor cinikusan azzal indokolt a kilépést, hogy az egyezménnyel összhangban bevezetett eljárásrend fokozta a válásokat – vagyis éppen a bántalmazó kapcsolatokból kilépő nők magas számát kifogásolta. Ha a beszélgetés többi részére is kíváncsi, kattintson a fenti lejátszás gombra és hallgassa meg az adást! Címlapi kép: Jelenet a Monty Python társulat Brian élete című filmjéből. Kovátsműhely 2021. május 2. vasárnap 17:00 Műsorvezető: Kováts Kriszta
Olyan világban élünk, amelyben elbizonytalanodunk, ha ki merjük mondani az örök igazságokat. Örök igazság? Már ezt is félve írja le az ember. Ha szólsz, ha felemeled a szavad, máris ítélkezel? Elhomályosult az objektív, tündököl a relatív. Mindent szabad! – halljuk az új diktatúra mindenhonnan harsogó szlogenjét. Nincsen e mögött valami nagyon is ravasz "ördögi"? A tömeg odarángatja a bűnösnek kikiáltott asszonyt Jézus elé. Köveket ragadnak, hogy a törvény alapján az igazságot képviseljék. Viseljék a képet képmutató módon. A számukra képtelenségnek ható jézusi mondat azonban eléjük festi Isten szívének valódi színeit. Istent, aki kapcsolatba akar lenni az emberrel. Éppen ezt testesíti meg a testté lett Ige. Az asszonynak van takargatnivalója, éppen a saját teste takargatásának hiánya miatt. Bűnös? Igen, az. A népítélet leplezetlenül a fejére hull. Számára nincsen irgalom, nincsen visszaút. Ám amint Jézus belép a képbe, minden részlet átrendeződik. Megvan a vészkijárat. Vészbejárat. Bejárat Isten szívébe, aki szereti a bűnöst.